Gezond eten is niet vies!

Mag jij ook alleen maar groente en fruit mee naar school, maar houd je niet zo van groente? Iedere dag een appel eten wordt natuurlijk een beetje saai. Hieronder de beste tips voor gezonde én lekkere tussendoortjes!

In aflevering vier van NooN zag je dat kinderen van basisschool Wijzer aan de Vecht alleen nog maar groente en fruit mee mogen nemen naar school. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer scholen waar alleen maar groente en fruit wordt gegeten. Maar wat moet je nu doen als je groente helemaal niet zo lekker vindt? Iedere dag hetzelfde fruit meenemen, wordt je uiteindelijk ook zat. Daarom de beste tips

#TIP 1
Groente is een stuk lekkerder als je er een dipje bij doet. Een stukje paprika of komkommer is een stuk lekkerder als je een bakje heksenkaas, humus of yoghurt mee neemt.

#TIP 2
Wil je nu gewoon heel erg graag een koekje mee naar school? Wat dacht je van een plakje bananenbrood? Bananenbrood zit vol met vezels, noten, havermout en natuurlijk bananen! Zo kan je toch nog een soort van koekje eten, maar dan heel gezond!

#TIP 3
Vind je een stuk fruit een beetje saai? Mix verschillende soorten fruit door elkaar en je hebt een fruitsalade! Nog steeds niet lekker? Doe er een beetje melk of yoghurt bij, doe alles in de blender en je hebt een smoothie voor op school. Lijkt net een milkshake!

#TIP 4
Wist je dat je van plakjes courgette chips kan maken? Snijdt de courgette in dunne plakjes, smeer ze in met kokosolie, zeezout, peper en paprikapoeder. Leg ze voor 25 minuten in de oven op 200 graden celsius en je hebt je eigen gezonde groente chips!